
Samen met ouders
Wij vinden het belangrijk dat we in een open dialoog met elkaar kunnen omgaan. Een goede samenwerking met en een grote mate van betrokkenheid van de ouders en kinderen vinden wij erg belangrijk. Wij willen een "open" school zijn. Er moet voor ouders geen drempel zijn om de school binnen te komen. Niet alleen de kinderen moeten zich op school thuis voelen, voor de ouders geldt dit ook.
Klik hier voor meer informatie over

Samen in gesprek
Kind-ouder-leerkrachtgesprekken
Op De Klimboom vinden we het heel belangrijk om samen op te trekken: kind, ouder en leerkracht. Daarom hebben we gedurende het schooljaar meerdere gesprekken waarin we de ontwikkeling, groei en het welbevinden van uw kind bespreken.
We beginnen het schooljaar met een kennismakingsgesprek om elkaar goed te leren kennen. Daarna volgen twee voortgangsgesprekken en een eindgesprek. Vanaf groep 4 zijn kinderen zelf aanwezig bij deze gesprekken. Zo leren ze meedenken en praten over hun eigen ontwikkeling.
Aan het einde van groep 7 voeren we een gesprek over het voorlopig advies voor het voortgezet onderwijs. Voor groep 8 geldt een aparte gesprekscyclus, gericht op het definitieve schooladvies en de overstap naar de middelbare school.
Kindgesprekken
Naast de vaste gespreksmomenten voeren leerkrachten ook individuele kindgesprekken wanneer dat nodig is. Samen met het kind wordt besproken hoe het gaat op school, waar het aan wil werken of als er iets speelt in de privésituatie. Zo zorgen we voor persoonlijke aandacht en een veilige basis.
Het Rapportfolio
Bij ons op De Klimboom krijgen kinderen twee keer per jaar een Rapportfolio. Dit is veel meer dan een gewoon rapport: het is een persoonlijke map waarin kinderen laten zien hoe ze groeien en leren.
Met het Rapportfolio willen we kinderen eigenaar maken van hun eigen ontwikkeling. Ze worden zich bewust van wat ze al kunnen en waar ze nog in willen groeien. Dit bespreken we vervolgens samen tijdens de kind-ouder-leerkrachtgesprekken.